Jak hrát ve filmu?

Teoretický cyklus Jak vidět film? v ceně.

Místo: Pražské kreativní centrum, v případě lockdownu bude kurz probíhat online
Čas: od 5. října v úterý 1x za 14 dní / 18:00 – 20:00
Cena: 8500  Kč dospělí, 8000 Kč studenti

Registrace

Praktický celoroční kurz pro nadšené zájemce o filmové herectví.  V rámci tohoto intenzivního kurzu, složeného ze série přednášek, filmových ukázek a exkluzivních praktických hereckých cvičení, se budeme podrobně věnovat  specifikům filmového herectví. Společně se ponoříme do tajů tvorby  přesvědčivých emocí před kamerou.

Kurz vám umožní pod vedením profesionální filmové režisérky hluboký a erudovaný vhled do komplexního a fascinujícího umění filmového herectví. Jednotlivé techniky si vyzkoušíte na vlastní kůži, a tak můžete získat sebevědomí při herecké práci před kamerou. Praktické herecké cvičení budeme natáčet na kameru, herci budou pracovat samostatně formou monologů a situačních etud, ale také kontaktně formou dialogů.. Herečtí partneři se budou vždy vzájemně střídat, abychom si užili různorodost. Absolventi si z kurzu odnesou množství vlastních natočených etud, skvělé zážitky, nové přátelé a kontakty do budoucnosti. Zároveň se filmoví herci okamžitě uplatní v krátkých filmech filmových studentů z dalšího kurzu Free Cinemy (Jak stvořit film), který probíhá paralelně s kurzem hereckým.

Kurzisté mají v ceně také teoretický filmový kurz Jak vidět film.

Přednášející: Viktória Rampal Dzurenko


Registrace

Reference absolventů:

“Nikdy by mě nenapadlo, že je možné za tak krátkou chvíli tolik rozvinout herecké schopnosti herce, jako to s námi dokázala Viky. Její dynamická energie, motivace, humor a nátlak zajít za hranici komfortní zóny mě vystřelili rychlou parou vpřed a rozproudili ve mě všechny herecké smysly.” Gabriella Pravdová

“Rosmary má děťátko byla jízda! Lektorka Viky mě dokázala podpořit a motivovat k jakékoliv roli. Hlavní je udělat první krok a nebát se, protože pak zjistíte, že různé role jsou vám již vlastní a čím víc jim budete rozumět, tím je budete lépe hrát.” Bára Erben

“Upír Nosferatu byl tvůrčí laskomina. Toto zadání mi nově přineslo možnost točit v exteriéru, pracovat s fragmentárností herecké filmové práce, bojovat s udržením koncentrace při přesunech z místa na místo a udržet napětí. Viky mě neustále povzbuzovala, motivovala a posouvala vpřed. Byla to jízda sebezdokonalování.” Kateřina Dudová

“S lektorkou Viktorií Rampal Dzurenko jsem si vyzkoušel natočení taneční a zpěvné scénky z filmu Man on the Moon. Bylo u toho spousta srandy, jelikož bizarní angličtinu si upravoval sám Jim Carrey. Po pár pokusech z toho vyšlo krásné dílo.” Jakub Vopelák

  • V případě zrušení prezenčního kurzu z důvodu vládních nařízení během pandemie nahrazujeme kurzy osvědčenou metodou distanční výuky.

Program kurzu


28. září – Kasárna Karlín
Premiéra krátkých filmů Free Cinema
slavnostní zahájení semestru

5. října
Co je to filmové herectví, filmová mizanscéna – vzájemné představení se a seznámení se s formou hravé improvizace

19. října
Emocionální síla filmového detailu v němém filmu Utrpení panny Orleánské, režie Carl Theodor Dreyer
Dánské herectví během němé éry – Asta Nielsen, německý filmový expresionismum – Upír Nosferatu

2. listopadu
Charlie Chaplin a jeho herecký perfekcionalismus nejen v němém filmu, ale i ve zvukovém filmu

16. listopadu
Režisér Robert Bresson a jeho teorie hereckých modelů

14. prosince
Experimentální film, rozklad filmové reality a herectví Maya Deren, Alexander Hammid

4. ledna
Francouzské charismatické herectví v éře nové vlny, Jean Paul Belmondo a Jeanne Moreau

18. ledna
Filmový herec, tragikomický cirkus a karneval ve filmech Frederica Felliniho a tělesná a duševní odcizenost a prázdnota ve filmech Michelangela Antonioniho

1. února
Práce s herem a s nehercem v české nové vlně – Věra Chytilová, Miloš Forman, Jan Němec, Jiří Menzel, Jan Passer, Evald Schorm

15. února
Americká škola cílené herecké metody – Acting studio – James Dean, Marilyn Monroe, Marlon Brando, Dustin Hoffman.

1. března
Ingmar Berman a Liv Ullmann a transformace divadelní tradice charakterového herectví do filmové mizanscény.

15. března
Filmový herec a práce s napětím a se strachem ve filmech Alfreda Hitchcocka a stylizované násilí ve filmech Stanleyho Kubricka

5. dubna
Filmový herec, podvratné temné charaktery, erotická smyslnost a postmoderní hravost ve filmoch Davida Lynche.

19. dubna
Dogma, dokumentární princip, hra s náznakem před kamerou a zcizující efekt – herectví Larse von Triera a Thomase Vinterberga

3. května
Herectví v Hollywoodu podle slavné herecké koučky Ivy Chubbuck – ukázka práce jejích klientů – Brad Pitt, Jim Carrey, Halle Berry, Beyoncé

17. května
Současnost ve filmovém herectví v českém filmu – Saša Gedeon, Bohdan Sláma, Václav Kadrnka

31. května
Simulace filmového castingu

7. června – Kasárna Karlín
Vítání léta s Free Cinema 
slavnostní zakončení semestru